loading...
مجله تفريحي تك پاتوق
خوش آمديد
بسم الله الرحمن الرحيم





با سلا خدمت همه بازديد كنندگان گرامي
اميدواريم مطالب وبلاگ مورد رضايت شما عزيزان قرار بگيره
و با نظرات خود ما رو در ارائه مطالب بهتر ياري كنيد


ارتباط با مدير



admin بازدید : 309 سه شنبه 1397/08/22 نظرات (0)
تاریخچه ی پیدایش ترازو و ترازوی دیجیتال مانند تمام ابزار های کاربردی به زمان های قدیم باز می گردد ، این به اهمیت ترازو اشاره دارد که در تمامی دوران ، اساس کار عرضه کنندگان کالا بوده و توزین توسط ترازو در تمامی مدل ها به برقراری عدالت تاکید دارد .
Image result for ‫تاریخچه ترازو‬‎
admin بازدید : 280 یکشنبه 1397/08/20 نظرات (0)

دانلود رایگان پاورپوینت برج خنک کننده نیروگاهی – مهندسی تاسیسات

.

فهرست :

برج خنک کننده چیست؟

اساس کار برج خنک کننده

پکینگ‌ها

برج خنک کن بدون فن

برج خنک کن مرطوب

برج خنک کن خشک

برج خنک کن خشک

مشکلات برج خنک کن‌ها

admin بازدید : 417 یکشنبه 1397/08/20 نظرات (0)

علائم راهنمائی و رانندگی به زبان عربی همراه با ترجمه فارسی – تابلوهای راهنمایی رانندگی 

علائم راهنمائی و رانندگی به زبان عربی

طریق ملتویه : جاده مارپیچ
جاده باریک می شود

الطریق آخذه فی الضیق : جاده باریک می شود

admin بازدید : 532 یکشنبه 1397/08/13 نظرات (0)

عدسی چیست

عدسی، یا لنز (به انگلیسی: Lens) از ابزارهای نوری است که نور در اثر عبور از آن می‌شکند و همگرا یا واگرا می‌شود. عدسی‌ها از ماده‌های شفاف مانند شیشه و پلاستیک ساخته می‌شوند. عینک طبی و ذره‌بین و لنز دوربین‌های عکاسی و دوربین دوچشمی همه با عدسی ساخته شده‌اند. عدسی‌ها از نظر شیوه شکست نور در آن‌ها به دو دسته همگرا (محدب یا کوژ) و واگرا (مقعر یا کاو) تقسیم می‌شوند. یک عدسی ساده تنها از یک عنصر نوری تشکیل شده است. یک عدسی مرکب از یک مجموعه عدسی ساده که یک محور مشترک دارند تشکیل شده است. مزیت عدسی مرکب نسبت به عدسی ساده این است که بسیاری از بیراهش‌های نوری در آن قابل رفع هستند در حالی که این کار تنها با یک عدسی ساده امکان‌پذیر نیست. کاربرد عدسی تنها به امواج نوری محدود نمی‌شود، هر ابزاری که سایر امواج الکترومغناطیسی در اثر عبور از آن بشکند نیز عدسی خوانده می‌شود، به طور مثال لنز پارافین برای امواج مایکروویو وجود دارد.

کاربرد عدسی در ساعت سازی:

از عدسی در ساعت سازی برای بزرگنمایی قطعات کوچک ساعت و دیدن قطعه های آن ساعت استفاده می شود.

 

کاربرد عدسی در طلا سازی و طلا فروشی:

کاربرد عدسی در طلا سازی به عنوان یک ذره بین قوی استفاده می شود تا سازندگان ساعت و طلاسازی به دلیل ظرافت کاری که دارند بتوانند بهتر قطعات کوچک را در کنار هم قرار بدهند. همچنین در طلا فروشی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن طلا و تشخیص عیار طلا و… کاربرد دارد.

admin بازدید : 369 یکشنبه 1397/08/13 نظرات (0)

نگاه اجمالی

هزاران سال است که «روح و روان» ، ذهن انسان را به خود مشغول کرده است: این موضوع را می‌توان با نگاهی به آثار برجای مانده از گذشتگان استنباط کرد. انواع مختلفی از مراسم مذهبی یا غیر مذهبی که برای آرامش ارواح مردگان یا دور کردن ارواح خبیثه انجام می‌شد موید این مطلب است.

امروزه نیز به مانند گذشته «روح و روان» همان اهمیت گذشته خود را با وجود تغییرات بنیادی در ارزش‌ها و تعاریف ما از مسائل حفظ کرده است و کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که «علم روان شناسی» بی‌نیاز باشد. این علم با همه جوانب زندگی ما در ارتباط است. شیوه‌های تعامل والدین با فرزندان ، شیوه‌های فرزند پروری ، درمان مشکلات روانی و خانوادگی ، گزینش افراد مناسب برای یک کار ، تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی و ... همه نمونه‌هایی از مسائل مربوط به روان شناسی است.

admin بازدید : 507 یکشنبه 1397/08/13 نظرات (0)

عدسی ها

مقدمه
عدسیها همانند آینه‌ها دارای تصاویر حقیقی و مجازی هستند، این تصاویر از پرتوهای همگرا شونده و واگرا شونده بازتابی ایجاد می‌شود. بر خلاف آینه‌ها در عدسیها عبور نور نیز مطرح است و تصاویر ممکن است در پشت و جلوی عدسی شکل گیرد. عدسیهایی که ضخامت قسمتهای کناریش بزرگتر باشد، پرتوهای موازی را همگرا می‌کند و عدسی محدب نام دارد، که دارای فاصله کانونی مثبت می‌باشد.

بر خلاف آینه‌ها دارای دو کانون در فضاهای جلو و پشت عدسی می‌باشند، عدسیهایی که ضخامت قسمت محوری آنها کمتر از ضخامت قسمت کناری باشد، پرتوهای موازی را از هم باز می‌کنند و دارای فاصله کانونی منفی هستند و عدسی مقعر نام دارند، که اینها نیز دارای دو کانونی در فضای جسم وتصویر هستند.

admin بازدید : 337 یکشنبه 1397/08/13 نظرات (0)

الگوبرداری سوریه از بسیج مردمی ایران


تشکیل ارتش مردمی در سوریه الگوبرداری از بسیج مردمی در جمهوری اسلامی است.  تمام اقشار ملت سوریه اکنون دست در دست هم، به مانند "ید واحد" عمل می کنند و از ارتش ملی خود و رهبری بشار اسد حمایت می کنند. تجربه انقلاب اسلامی و نقش بسزای نیروی مردمی بسیج برای سوریه تجربه ای بزرگ و ارزشمند است.  نیروهای دفاعی مردمی سوریه متشکل از گروههای مردمی شیعه، سنی، علوی و مسیحی است که با توجه به مناطق مختلف این کشور شکل گرفتهاند.
 

جوانان و نیروهای داوطلب برای دفاع از نظام سوریه زیر نظر دولت در مناطق مختلف آموزشهای نظامی را دیده و مسلح شدهاند. جیش الشعبی با برپایی ایستهای بازرسی و گشت در شهرها امنیت را بالا بردهاند و مانع از ورود افراد مسلح به برخی مناطق شدهاند. به عنوان مثال امنیت محله زینبیه نیز با جیش الشعبی است که با توجه به حضور شیعیان در آن منطقه، جوانان شیعه در آنجا با برپایی ایست بازرسی، امور امنیتی را به دست گرفتهاند. این جوانان تامین امنیت حرم حضرت

admin بازدید : 354 یکشنبه 1397/08/13 نظرات (0)

بسیج در عراق

بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی (به عربی: الحشد الشعبي) که به بسیج عراق نیز معروف است، به نیروهای شبه‌نظامی عراق گفته می‌شود که در کنار ارتش این کشور قرار دارند و با هدف مبارزه علیه داعش سازمان دهی شده‌اند. این نیرو از حدود ۴۰ گروه مختلف تشکیل شده که عمدتاً گروه‌های شیعه هستند اما گروه‌های سنی مذهب و مسیحی و ایزدی نیز در آن حضور دارند. بسیاری از این گروه‌های شیعه قبلاً به‌طور مستقل در عراق و به خصوص علیه نیروهای ائتلاف فعالیت داشته‌اند. در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ با اکثریت آرای مجلس عراق به عنوان یک سپاه جدا از ارتش رسمیت پیدا کرد. این گروه از سوی نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر چندین بار به دست داشتن در کشتار بیرحمانه غیر نظامیان متهم شده‌است.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
تک پاتوق مجله تفریحی شامل:خبر،عکس جدید بازیگران،مطالب طنز و ... است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 167
  • کل نظرات : 349
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 204
  • آی پی امروز : 165
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 215
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,263
  • بازدید ماه : 907
  • بازدید سال : 25,859
  • بازدید کلی : 1,807,930
  • کدهای اختصاصی
    آمار
    ارتباط با مدير